Deweloperzy przesiedli się do autobusów

To jedne z najbardziej zauważalnych i najbardziej skutecznych reklam warszawskich inwestorów. Klienci dzwonią w sprawie mieszkań, które zauważyli na autobusie.

Codzienny poranek na jednej z zakorkowanych stołecznych ulic. Setki kierowców czekając na zielone światło mają przegląd warszawskiego rynku nieruchomości. "Zamień stare mieszkanie na nowe" - rzuca się w oczy reklama Nowego Wilanowa, osiedla budowanego przez spółkę Wilanów Investments. Kilkanaście metrów dalej kierowcy mogą poznać zalety mieszkania na osiedlu "Zielony Żoliborz". Kolejne światła i przed nami pojawia się kolejny autobus z reklamą wilanowskiego osiedla Apartamenty Atmosfera, inwestycji budowanej przez firmę Acciona Nieruchomości.

Reklamy na autobusach atakują nas niemal w każdej dzielnicy i to o różnych porach, pojawiają się na głównych arteriach i osiedlowych uliczkach. Nic dziwnego, że do stołecznych inwestycji dołączyły także spółki budujące swoje osiedla pod Warszawą.

Jadąc przez Mokotów zauważamy na autobusie kolorową reklamę osiedla "Twój Parzniew - Miasto Ogród II", na Ursynowie z kolei możemy zauważyć ładne zdjęcia osiedla Victoria w Józefosławiu. Reklamy tego osiedla widoczne są także na warszawskich tramwajach.

- Pomysł na mobilny outdoor wypłynął z czystej kalkulacji interesów, stając się jednym z ogniw w dużej akcji promocyjno-reklamowej inwestycji Twój Parzniew - Miasto Ogród II, którą wprowadzaliśmy na rynek we wrześniu ubiegłego roku. Cała kampania, prowadzona była z wykorzystaniem szerokiego spektrum różnych mediów i form reklamowych w dwóch etapach (jesień i wiosna) - mówi Barbara Jarząbek, zastępca dyrektora biura zarządu Agro-Man. Jej zdaniem ruchomy billboard wyróżnia się wysoką, jakością graficzną komunikatu reklamowego, nie wymaga długiego czasu przygotowania i realizacji i jest także relatywnie tańszy od innych promocji. - Poprzez plakat stacjonarny trudno trafić do określonej grupy docelowej, w której adresat jest na ogół anonimowy. W przypadku mobilnego outdooru, grupa odbiorców jest zawężona. Skuteczność oraz zasięg tej formy reklamy zdecydowanie przewyższa formy stacjonarne - dodaje.

W kwietniu spółka uruchomiła miesięczną kampanię z użyciem plakatów typu full back z reklamą na 10 autobusach poruszających się w rejonie południowo-zachodniej Warszawy, tj. w obszarze nowo budowanego osiedla mieszkaniowego Twój Parzniew - Miasto Ogród II. Mankamentem jest to, że nie można przypisać pojazdu z reklamą do konkretnej linii autobusowej, można jednak określić rejon, w którym pojazdy będą kursowały. - Po przeprowadzonej kampanii mobilnej zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost sprzedaży mieszkań. Aktualnie wskaźnik przedsprzedaży kształtuje się na poziomie 40 proc., zatem potwierdzenie znajduje teza, że ten rodzaj promocji znakomicie sprawdził się na gruncie lokalnym- przekonuje Barbara Jarząbek.

W podobny sposób wypowiadają się przedstawiciele spółki Asbud. - Pomysł na taką reklamę zrodził się już w ubiegłym roku, kiedy to zastanawialiśmy się jak spędzają czas nasi potencjalni klienci w wieku powyżej 22-go roku życia - mówi Agnieszka Białouz, marketing manager z Asbud Group. - I okazało się, że najwięcej czasu spędzamy w pracy, dojeżdżając do niej czy załatwiając sprawy firmowe. Dużo czasu spędzamy jadąc do pracy i jeżdżąc po mieście szczególnie, że samochodów wciąż przybywa. I tu wszędzie obecne autobusy ułatwiły nam dotarcie z reklamą do licznych odbiorców - przekonuje.

Na autobusowe rozwiązanie zdecydowała się także spółka J.W.Construction. - Kampanię reklam na autobusach przeprowadziliśmy " na próbę". Chcieliśmy spróbować nowej formy reklamy i udało się. Nasza reklama znalazła się na sześciu autobusach - mówi nam przedstawiciel dewelopera. Inwestorowi zależało na linii numer 190 i 126 ze względu na lokalizację jego inwestycji - Lewandów i Górczewska Park (znajdują się blisko trasy tych linii, 190 - Górczewska - M1; 126 - M1-Tarchomin). Ze względu na to, że ten sam autobus nie jeździ cały miesiąc na jednej linii reklama spółki pojawiała się również pod szyldem innych numerów.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.