Nadarzyński Maximus powiększy się dwukrotnie

100 tys. m kw. powierzchni handlowej, czyli drugie tyle co w istniejących halach, zamierza dobudować właściciel ogromnego centrum sprzedaży hurtowej przy trasie katowickiej. W planach ma jeszcze budowę m.in. supermarketu, outletu oraz hotelu.

Chcesz kupić mieszkanie lub dom? Przeszukaj nasze oferty

Chcesz sprzedać mieszkanie? Dodaj ogłoszenie w naszym serwisie

Avraham Herbin, dyrektor Centrum Maximus, twierdzi, że jego rozbudowa jest wynikiem sytuacji na rynku. - Od pewnego czasu odnotowywaliśmy realny popyt na dodatkowe powierzchnie handlowe w Centrum Maximus, szczególnie ze strony firm działających w branży odzieżowej. W tym kupców ze Stadionu Dziesięciolecia, dla których możemy stanowić pewną i przyszłościową alternatywę lokalizacyjną na konkurencyjnych warunkach handlowych - mówi.

Maximus został oddany do użytku trzy lata temu. Kosztem 70 mln dol. zespół czterech hal handlowych zbudowało konsorcjum tureckich firm. Inwestycja różniła się od wówczas istniejących centrów handlu hurtowego - przede wszystkim skalą (hale zajmowały 24 hektary, ale była to tylko ćwiartka gruntu znajdującego się w posiadaniu inwestora), jak również architekturą - hale zaprojektowało renomowane biuro projektowe APA Kuryłowicz.

Od maja ub.r. inwestorem i właścicielem Centrum Maximus jest Sybilgroup - konsorcjum firm notowanych na izraelskiej giełdzie papierów wartościowych. Nowy właściciel planuje budowę czterech kolejnych hal. Otwarcie pierwszych dwóch planowane jest na przełom 2008 i 2009 r. Zaprojektowała je pracownia Coplan Polska, która dotąd projektowała głównie supermarkety i stacje benzynowe, ale brała też udział w opracowywaniu dokumentacji np. przebudowy hotelu Novotel przy rondzie Dmowskiego. Koszt budowy czterech nowych hal szacowany jest na ok. 70 mln euro. Nowe hale zapewnią ten sam standard co te dotychczas istniejące, będą miały równie nowoczesny wystrój, przestronne korytarze i przejrzysty system identyfikacji wizualnej. Wokół hal znajdą się parkingi na 2 tys. samochodów osobowych, ciężarowych i autokarów.

Proces komercjalizacji dwu nowo planowanych hal już się rozpoczął. - Obserwujemy bardzo duże zainteresowanie naszym rozwojem. Wiele zainteresowanych najmem firm zwraca się do nas o powierzchnie w planowanej rozbudowie - mówi Avraham Herbin. Każda z nowych hal będzie oferować ok. 300 lokali o powierzchni od 35 do 70 m kw., z możliwością łączenia ich w większe. Pierwsza z nowych hal przeznaczona będzie dla firm polskich i europejskich, druga - dla producentów z krajów dalekowschodnich i ich hurtowni. Tak jak obecnie, większość firm ma zajmować się branżą odzieżową, choć w nowych halach znajdą się też m.in. bary szybkiej obsługi, kawiarnie oraz punkty usługowe.

Ale to nie koniec rozbudowy. Sybilgroup planuje też budowę obiektu handlowego typu factory outlet, supermarketu całodobowego i stacji benzynowej oraz hotelu. - Jest na etapie projektowania. Prawdopodobnie powstanie przed Euro 2012. Jego standard nie został jeszcze określony. Na kolejnych inwestycjach właściciel kompleksu skoncentruje się po zakończeniu rozbudowy drugiego etapu - mówi Magda Galant z reprezentującej Sybilgroup agencji MediaDem.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.