W stolicy powstanie wielki kompleks biurowy

Zespół biurowców i hotel powstaną naprzeciwko kompleksu Wiśniowy Business Park.

Hochtief Project Development szykuje się do budowy dużego kompleksu biurowo-hotelowo-mieszkaniowego u zbiegu ulic 1 Sierpnia oraz Żwirki i Wigury, naprzeciwko zespołu biurowców Wiśniowy Business Park. Inwestycja miałaby powstać na miejscu salonów samochodowych (m.in. indyjskiej firmy Tata) oraz stacji kontroli pojazdów. Budynki mieszkalne miałyby powstać na 12,7 tys. m kw. w północno-wschodniej części działki, wzdłuż wykopu torowiska kolei radomskiej, za którym w przyszłości ma przebiegać trasa N-S. Znalazłoby się w nich ok. 300 mieszkań. Część biurowo-hotelowa ma być ulokowana bliżej ul. 1 Sierpnia. Zajmie 29,6 tys. m kw. Tę część Hochtief chciałby zrealizować w pierwszej kolejności. Miałyby tam powstać ośmiopiętrowe budynki biurowe o powierzchni całkowitej 63,5 tys. m kw., dwupiętrowa część handlowo-usługowa (13,6 tys. m kw) oraz ośmiopiętrowy hotel o powierzchni 11 tys. m kw. Część mieszkaniowa zaopatrzona byłaby w podziemne parkingi na 330 miejsc, biurowiec dysponowałby 770 miejscami, część usługowa - 570, a hotel - 50.

Inwestycja jest w bardzo wczesnej fazie. Hochtief niedawno dostał zgodę miejskich urzędników na odstąpienie od obowiązku przeprowadzenia czaso- i pracochłonnej oceny oddziaływania na środowisko. Nie jest jeszcze nawet właścicielem działki. - Nasi akcjonariusze podjęli co prawda uchwałę o zgodzie na sprzedaż naszej nieruchomości, ale umowy jeszcze z nikim nie podpisaliśmy - mówi Tomasz Koziejowski z firmy Carserwis.

Hochtief Project Development dobrze zna tę część Warszawy - po drugiej stronie planowanej trasy N-S zbudował kompleks biurowców Lipowy Office Park. Jego gabaryty są prawie identyczne z tymi, jakie ma mieć część biurowa na działce Carserwisu.

Biura mają powstać także na przeciwległym narożniku ulic 1 Sierpnia oraz Żwirki i Wigury. Zespół 10-15 biurowców o łącznej powierzchni ok. 85 tys. m kw. zaprojektowanych przez architektów z pracowni JSK budować chce tam szwedzka firma Swedeprop.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.