Dom Development liderem nowych inwestycji

15 marca spółka zaprezentowała wyniki finansowe za zeszły rok

Z raportu wynika, że firma wypracowała w 2009 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 704,4 mln zł oraz zysk netto na poziomie 80,2 mln zł. Zgodnie z oczekiwaniami wyniki są gorsze od tych, jakie firma osiągnęła za poprzedni rok. W 2008 roku przychody Dom Development wyniosły 883,7 mln zł, a zysk netto był wówczas prawie trzykrotnie wyższy i wyniósł 224,3 mln zł.

W ciągu dwunastu miesięcy zeszłego roku spółka sprzedała łącznie 792 mieszkania, po uwzględnieniu rezygnacji, których było 117. W tym samym czasie deweloper przekazał klientom 1 546 lokali mieszkalnych.

Mimo to przedstawiciele spółki są zadowoleni z osiągniętych wyników. Deweloper pochwalił się, że w trzecim i czwartym kwartale zeszłego roku sprzedaż mieszkań i domów była wyższa od jego oczekiwań. W drugim półroczu spółka sprzedała 530 mieszkań, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w pierwszych sześciu miesiącach 2009 roku. Wówczas handlowcom udało się sprzedać tylko 262 mieszkania.

Lepsze czasy dla spółki zaczęły się w IV kwartale, gdy po ponad 15 miesiącach przerwy deweloper, jako jeden z pierwszych rozpoczął na większą skalę nowe inwestycje. W październiku 2009 roku do sprzedaży wprowadzone zostały dwa projekty: osiedle Saska Kępa oraz Derby 9 - razem 585 mieszkań.

Zdaniem inwestora oba projekty już od startu realizacji doskonale trafiły w oczekiwania rynku i szybko przyciągnęły pierwszych klientów. Trzy kolejne projekty firma wprowadziła już w 2010 roku. Do sprzedaży trafiły osiedle Klasyków na Białołęce, osiedle Adria na Gocławiu i czwarty etap w Miasteczku Regaty. W sumie od czwartego kwartału do dzisiaj spółka rozpoczęła pięć nowych projektów, w których znajdzie się 1178 mieszkań.

- Wkroczyliśmy w nowy rok z pozycji lidera rynku deweloperskiego. Udało nam się zająć "Pole Position" wśród firm deweloperskich - mówi Jarosław Szanajca, prezes zarządu Dom Development. - Teraz naszym celem jest umacnianie pozycji rynkowej oraz powrót na ścieżkę szybkiego rozwoju - dodaje.

Prezes Szanajca przekonywał, że mocna pozycja gotówkowa, duży bank ziemi oraz możliwość szybkiego wprowadzenia do sprzedaży kolejnych projektów pozwalają jego firmie efektywnie wykorzystać obecną sytuację na rynku nieruchomości.

W tym roku spółka może rozpocząć sprzedaż kolejnych 2 tysięcy mieszkań w 11 nowych inwestycjach w Warszawie. Większość tych inwestycji będzie prowadzona po prawobrzeżnej stronie stolicy. Jest szansa, że nowe mieszkania będą tańsze. Prezes Dom Development poinformował, że nowe projekty są tańsze o blisko 30 proc. od tych, które były realizowane przez firmę przed kryzysem.

Copyright © Agora SA