Promocja goni promocję

Deweloperzy chwalą się większą liczbą sprzedawanych mieszkań. Nie wspominają jednak słowem, że kupujący wybierają lokale z tzw. wyprzedaży lub po znaczącej obniżce cen. A tych jest już tak dużo na rynku, że trudno się połapać czy obecna promocja będzie korzystniejsza od następnej czy lepiej poczekać do promocji majowej lub wakacyjnej

Mamy już pierwszą promocję Wielkanocną. Zdecydowała się na nią firma Asbud. Ceny mieszkań na warszawskiej Białołęce chociaż zaczynają się od 5,9 tys. zł za mkw. to deweloper do każdego mieszkania daje komórkę lokatorską gratis. Słowo gratis oznaczone jest czerwoną gwiazdą. Poniżej czytamy, że owa promocja obowiązuje do końca kwietnia.

Promocje obowiązują także na inne osiedla budowane przez firmę Asbud. Na osiedlu Przylądek Bielany w sprzedaży - jak nas informuje w swojej reklamie deweloper - zostały ostatnie mieszkania. Chętni uzyskają na nie 10 proc. upustu. Sprawdzamy jak to wygląda w realu. Kupując w promocji np. 76 metrowe mieszkanie na szóstym piętrze możemy zaoszczędzić 68,6 tys. zł. Jest nieźle, ale my sprawdzamy, czym firma jeszcze zamierza zaskoczyć klientów.

Kolejna oferta i jeszcze większy upust. Tym razem można zaoszczędzić kupując ostatnie gotowe mieszkania w inwestycji w Konstancinie. Tu można otrzymać aż 15 proc. rabat. Ale to nie wszystko. Kupujący otrzyma w prezencie od dewelopera miejsce postojowe za darmo. Tu także promocje obowiązują tylko do końca kwietnia. Promocja Wielkanocna jest już drugą tegoroczną promocją. Wcześniej na mieszkania tej firmy obowiązywała promocja noworoczna. Z Nowym Rokiem firma pochwaliła się nowymi niższymi cenami na swoje lokale.

Od pięciu do kilkunastu procent

Nie pozostaje nic innego jak namówić deweloperów, by wzięli przykład z firmy Asbud. I tu spotkała nas miła niespodzianka. Deweloperzy chyba poczuli wiosnę i przygotowali wiele atrakcyjnych ofert. Wielu inwestorów chyba chce polepszyć sprzedaż, bo jedna promocja goni drugą. Redaktorzy portalu GazetaDom.pl przejrzeli strony internetowe, podzwonili po kilkudziesięciu firmach i pojechali do wielu biur sprzedaży, by na miejscu zapytać o aktualne promocje. A tych nie brakuje, różnią się od siebie jedynie nazwami.

- Właśnie mamy specjalną promocję na trzypokojowe mieszkania - mówi pani z działu handlowego spółki Samko - Inwestycje, która wybudowała budynek przy ul. Górczewskiej na warszawskiej Woli. I tak nowe cena metra kwadratowego w mieszkaniach trzypokojowych kosztuje 7750 zł. Poprzednia cena była o 200 zł wyższa na każdym metrze. Kupujący zyska niewiele ponad 17 tys. zł, ale to dopiero wstęp do zniżek. Firma zaznacza, że i te niższe ceny są do negocjacji. Podobne hasło "właśnie mamy specjalną promocję", gdzie cena każdego metra kwadratowego została obniżona o kilkaset złotych można usłyszeć także w kilku innych firmach na warszawskiej Woli, Bemowie czy na Białołęce.

5 proc. upustu oferuje także firma Prestige. W marcu deweloper rozpoczął budowę nowej inwestycji na warszawskim Targówku. Z rabatem najtańsze 3 pokojowe mieszkanie o powierzchni 55 mkw. kosztuje ponad 381 tys. zł. Kolejny inwestor i kolejna miła niespodzianka. - Dla pierwszych 20 klientów mamy specjalną promocję "- 5 proc." - usłyszeliśmy od handlowca w firmie ROBYG. To najnowsza oferta na mieszkania w budynkach VIII - X etapu Nowej Rezydencji Królowej Marysieńki.

Spacerując po Miasteczku Wilanów możemy poczuć się niczym na wyprzedaży w dużym centrum nieruchomości. Tu promocja, tam promocja. Tu kilka procent rabatu, tam kolejne kilka procent zniżki, a handlowcy tylko prześcigają się w hasłach, by przekonać do siebie klienta. W Wilanowie nowych ofert i rabatów jest tak dużo, że trudno zdecydować się na jedną inwestycję. Klienci chodzą i porównują kolejne możliwe zniżki. - Do końca marca mamy dla klientów specjalną promocję - zachęca nas pani z biura sprzedaży w inwestycji Wilanów One. Ile możemy zyskać? "11 - 12 proc." - to najnowsza oferta na gotowe mieszkania trzy- i czteropokojowe. - Na mniejsze mieszkania także znajdzie się jakaś ciekawa promocja - przekonuje nas handlowiec. My jednak jedziemy dalej szukając kolejnych promocji.

Najwięcej upustów jest na oferty "magazynowane"

Renesans promocji pojawił się ponownie na przełomie września i października zeszłego roku. To wówczas wielu deweloperów ponownie zaczęła uruchamiać swoje nowe inwestycje. Te z miejsca stały się sprzedażowym hitem. Klienci mogli wybierać mieszkania spośród najbardziej popularnych lokali dwupokojowych o powierzchni ok. 50 mkw. Ale w sprzedaży zostały mieszkania większe, na które trudno do dziś znaleźć chętnych.

Na początku roku w jednej z ogólnopolskich gazet ukazał się artykuł "Ostatni rok rabatów". Czy to ostatni rok upustów tego nie wiem, ale widać, że deweloperzy wolą mniejsze zyski, by sprzedać mieszkania, które od kilku, kilkunastu miesięcy mają na stanie niż dalej wyczekiwać na klientów. Jednym z najbardziej skutecznych wabików na klientów są promocje. Dlatego też wiele spółek zdecydowało się na mniejsze lub większe upusty. Różnice są jednak w przekazie informacji o zniżkach czy upustach.

Jedne firmy głośno o nich informują mając nadzieję, że przyciągną w ten sposób kupujących, inni handlowcy robią to bez większego rozgłosu dopiero wtedy gdy klient przyjdzie do ich biura sprzedaży. Po kilku minutach rozmowy i dokładnej obserwacji klienta, handlowiec w zależności od stopnia zainteresowania inwestycją wyciągnie z szuflady kolorową ulotkę z jeszcze bardziej atrakcyjną ofertą niż ta, którą dotychczas przedstawiał lub zaproponuje zniżkę specjalnie dla nas.

Podobną ofertę przedstawi każdemu innemu klientowi, który zechce kupić u niego mieszkanie, ale jeszcze się waha. - Możemy dać każdemu klientowi od 5 do 10 proc. upustu. To zależy od wielkości mieszkania, które kupuje klient - mówi nam jeden z handlowców. Dlaczego nie proponuje tego na dzień dobry każdej osobie? Bo wiele osób w ogóle nie pyta o zniżki - przekonuje. Jeszcze inni stosują zniżki, ale tak dobierają słowa, by nie pojawiło się w nich słowo "promocja".

Handlowcy chyba lubią bawić się hasłami reklamowymi. I tak mamy oferty z dużymi rabatami, specjalnymi cenami czy ostatnią ofertą w sprzedaży. "Rozważ cenę" zachęca nas firma Elektra. Jeszcze w marcu, teraz w kwietniu firma oferuje specjalną cenę. "Jeszcze miesiąc specjalnej edycji" - zachęca swoich potencjalnych klientów spółka Breevast Development. Chociaż nie ma tu słowa promocja, to na mieszkania na osiedlu Tulipany obowiązuje specjalna cena od 6099 zł za mkw. Większość jednak decyduje się na hasła związane z promocją, bo tylko ta skutecznie przyciąga klientów.

Obecnie na rynku przeważają promocje wiosenne. Na takie rozwiązanie zdecydowało się wiele firm. I tak wiosenny upust otrzymamy od spółki UBM, która buduje Oazę Kampinos w sąsiedztwie Kampinoskiego Parku Narodowego. Wiosenna oferta czeka już od kilku tygodni w firmie Laor Development na klientów gotowych kupić apartament w rezydencji Eliza na warszawskiej Ochocie. Z kolei wiosenne rabaty czekają na osoby zainteresowane domami w Sosnowej Dolinie w miejscowości Słomin, nieopodal Magdalenki. Inwestor oferuje upusty od 5 do 10 proc. Podczas dwóch tegorocznych targów nieruchomości w Warszawie można było spotkać kilkadziesiąt różnych ofert promocyjnych. Przypominały one bardziej konkurs na najbardziej skuteczną promocję lub wyprzedaż mieszkań niż jakąś nową ofertę. Popularne stały się specjalne kupony ze zniżką. W specjalnych katalogach deweloperzy zachęcali różnymi upustami, by tylko poprawić swoją sprzedaż.

Temat promocji nie jest również obcy w innych spółkach. Promocyjną cenę oferują zarówno najwięksi gracze na warszawskim rynku jak i niewielkie firmy budujące małe osiedla pod Warszawą. - Obecnie w naszej promocyjnej ofercie znajdują się mieszkania na osiedlu Miasteczko Regaty. Gotowe mieszkania są tu dostępne w cenie od 4700 zł za mkw. - mówi Radosław Bieliński z Dom Development.

Specjalnymi rabatami na mieszkania w apartamentach Murano i na osiedlu Olbrachta II zachęcała niedawno firma Budimex Nieruchomości podczas dni otwartych. To o tyle dobra wiadomość dla kupujących, że deweloper przez cały czas trwania kryzysu nie obniżał cen mieszkań w swoich inwestycjach. Tym razem jak się dowiedział portal GazetaDom.pl podobne specjalne upusty będą się pojawiać podczas kolejnych dni otwartych, także w innych inwestycjach.

Promocje mają wkrótce pojawić się u innych inwestorów. - Oferowane przez nas mieszkania mają bardzo dobre ceny i z powodzeniem - nawet bez dodatkowych promocji cenowych - konkurują z ofertami dostępnymi na rynku - słyszymy w spółce Włodarzewska. - W najbliższym czasie w ramach specjalnej oferty na pewno będzie można kupić w wyjątkowo dobrej cenie ostatnie mieszkania w inwestycji Słoneczne Przedmieście na Tarchominie - przekonuje nas pracownik spółki.

Jak wyglądają ceny mieszkań na tym osiedlu? Za metr kwadratowy dwupokojowego mieszkania zapłacimy obecnie 5350 zł brutto za mkw. Poprzednia cena wynosiła 6420 zł brutto. Dzięki obniżce za mieszkanie o powierzchni 53 metrów kwadratowych zapłacimy 283 603 zł, tj. prawie 60 tys. zł mniej. Kolejna promocja na pewno spodoba się kupującym.

Dużo tańsze domy, atrakcyjne ceny mieszkań

"Dzięki promocji cena spada! Było 960 tys. jest 690 tys." - czytamy na stronie internetowej firmy Ronson. Tyle teraz kosztuje dom na osiedlu Gardenia w podwarszawskim Józefosławiu. "Dom w cenie mieszkania? U nas ceny stanęły na głowie" - przekonuje deweloper. W kilku innych inwestycjach Ronsona także można otrzymać innego rodzaju rabaty.

Tuż przed świętami firma poinformowała o prowadzeniu talonów na wykończenie mieszkań dla klientów w inwestycji Nautica na warszawskim Ursynowie. W tym projekcie sprzedanych zostało już 85 proc. mieszkań, w sprzedaży pozostały ostatnie lokale. Dlatego Ronson chce zachęcić kupujących specjalnymi nagrodami. - Klienci, którzy zdecydują się na zakup dwupokojowego mieszkania otrzymają talon na wyposażenie kuchni o wartości 25 tys. zł lub 35 tys. zł w przypadku zakupu mieszkania trzypokojowego - słyszymy w biurze firmy.

Promocja rusza 10 kwietnia i będzie trwała do końca miesiąca. Talony będzie można zrealizować w warszawskim salonie znanej firmy. Poza tym handlowcy tej spółki przekonują, że każda osoba zainteresowana kupnem mieszkania może liczyć na pewien upust.

"Skoro jeden deweloper mógł zmniejszyć ceny to i my możemy uczynić to samo" - pomyśleli zapewnie handlowcy kilku firm budujących domy w podwarszawskich miejscowościach. Spółka Bouygues Immoblier Polska przygotowała nowy cennik na swoje domy w Józefosławiu. Według najnowszej oferty Villa Creation w inwestycji Le Village najtańsze domy kosztują już od 623 tys. zł.

To jednak nie jedyna promocja tej spółki. W najnowszych reklamach deweloper proponuje klientom "3 pokoje w cenie 2 z wykończeniem łazienki gratis". Ta promocja dotyczy mieszkań w inwestycji "Villa Arte" na warszawskiej Woli. Deweloper ma dziś najtańsze ceny na rynku w sektorze mieszkań popularnych. Ceny lokali trzypokojowych w Warszawie nie przekraczają 400 tysięcy zł. Dotyczy to nowych inwestycji na Woli i Ochocie.

Z kolei 40 tysięczna bonifikata czeka na osoby, które zdecydują się zamieszkać w domu w warszawskiej dzielnicy Wawer. To już trzecia tegoroczna promocja tej firmy. Kolejny inwestor przygotował już czwartą promocję, za każdym razem od ceny odejmuje kolejne 10 tys. zł. Oferty promocyjne lub jak kto woli znaczne obniżki cen domów i mieszkań znajdziemy w wielu miejscowościach z każdej strony Warszawy m.in. w Lesznowoli, Piasecznie, Pruszkowie czy Legionowie.

Co zrobić by taniej kupić mieszkanie, np. w promocyjnej cenie? Wystarczy jeden telefon lub wizyta w biurze sprzedaży z pytaniem o aktualne promocje. Na pewno usłyszymy, że spółka z myślą o nas właśnie przygotowała taką ofertę. Tymczasem handlowcy już przygotowują nowe oferty, by poprawić sprzedaż mieszkań. W najbliższych tygodniach pojawią się specjalne promocje majowe, po nich będą promocje wakacyjne.

Czytaj także:

Najpierw zamieszaj - potem kup

Rewitalizacja, a rynek nieruchomości

Na co zwrócić uwagę odbierając nowe mieszkanie?

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.