Promocja promocji nie równa

Do niedawna wystarczyło umieścić w reklamie to jedno magiczne słowo, a w biurach sprzedaży ustawiały się kolejki. - Dziś promocja musi być wyjątkowa, by w ogóle została zauważona - przekonują deweloperzy.

"Promocja na ostatnie apartamenty w Piasecznie" - to jedno z nielicznych ogłoszeń, gdzie zastosowano doskonale sprawdzony przed laty slogan handlowy. Dziś to już nie wystarczy, a deweloperzy okraszają swoje promocje jak tylko potrafią. Trzeba przyznać, że fantazji im nie brakuje. Portal GazetaDom.pl przyjrzał się tym "nietypowym" promocjom.

"Wyjątkowa promocja cenowa" - to oferta spółki Sawa Development. W ten sposób inwestor chce przekonać klientów, że mogą liczyć na atrakcyjne rabaty cenowe, jeżeli zdecydują się na kupno mieszkania na warszawskiej Woli. Podobnym pomysłem pochwaliła się inna firma. "Poznaj naszą wyjątkową promocję" - ta oferta dotyczyła z kolei mieszkań na osiedlu Arlet House.

"Promocyjne ceny" to z kolei pomysł pracowników spółki APM Development. Dzięki nim mieszkania na osiedlu Samarytanki można kupić już od 5,7 tys. zł za m kw.

"Super promocję" przygotowała firma Polnord. Wszystkie mieszkania w inwestycji Dobry Dom są tańsze o 10 proc. w poprzednich miesiącach w promocji była tylko bezpłatna komórka lokatorska. Teraz spółka połączyła te dwie promocje w jedną. Z kolei klienci chcący kupić ekskluzywny apartament w Villi Athena mogą liczyć na "atrakcyjne ceny promocyjne". Cena promocyjna obowiązuje do końca czerwca, ale nawet dzięki tej obniżce klient bez miliona na koncie nie ma czego szukać w tej inwestycji.

Ciekawymi rozwiązaniami wykazali się także spece od marketingu w firmie Volumetric. W zeszłym tygodniu inwestor zachęcał klientów "atrakcyjną promocją". Teraz spółka przygotowała nową akcję "promocję tygodnia". Ta niecodzienna oferta dotyczy trzypokojowych mieszkań w jednej z warszawskich inwestycji spółki.

Najwięcej ofert promocyjnych związanych jest z porą roku lub miesiącem. "Wiosenna promocja" - to hasło reklamowe jednej spółki, które ma zachęcić klientów do zakupów domu w Ustanowie koło Zalesia Górnego. "Wiosenna promocja" miała także przekonać klientów do obejrzenia domów w inwestycji Oaza Kampinos, spółki UBM. "Pytaj o promocję" - zachęca dziś firma Marvipol. Deweloper, który do niedawna przekonywał, że nie zamierza schodzić z ceny dziś proponuje klientom wiosenne upusty. Majowe rabaty to z kolei pomysł firmy Prestige. W tym miesiącu deweloper obniżył cenę mieszkań w trzech swoich inwestycjach. "Majową promocją" starała się przyciągnąć kupujących firma Olmont Investments. Mieszkania w Ursusie inwestor oferował od 5,7 tys. zł za m kw.

Co na to inni konkurenci? Też mają wiele pomysłów, by przyciągnąć klientów za pomocą haseł kluczy. Tu jednak wiele firm zastosowało zamienniki promocji, by zachęcić klientów nowymi pomysłami. W ofertach pojawiają się "nowe obniżone ceny", "atrakcyjne oferty" "Specjalną ofertą cenową" objęte są mieszkania w Galerii Park na warszawskim Mokotowie. "Specjalną ofertę" przygotowała także grupa deweloperska ROBYG. W promocji tej dwupokojowe mieszkanie w Miasteczku Wilanów można kupić już za 262,6 tys. zł.

Nam jednak najbardziej podobała się oferta grupy deweloperskiej Mak Dom. Inwestor do niedawna miał kilka promocji w swoich inwestycjach, ale najciekawszą okazała się "niebieska promocja". Kupując mieszkanie w inwestycji Morskie Oko III klient otrzymywał ogród w prezencie. Dlaczego niebieska? Nie wiadomo. Jedno jest pewne, nieźle to sobie wymyślili.

Copyright © Agora SA