Tajemnicze działania deweloperów

Zakryte reklamy, ekologiczne znaczki, emotikony, a nawet równania matematyczne to nowe sposoby deweloperów, by przyciągnąć potencjalnych klientów. - Co kryje się pod znakiem zapytania? - dopytują klienci o najnowszy produkt jednej ze stołecznych firm

"Hit na rynku mieszkaniowym" - głosi nieco zagadkowa reklama na stronie internetowej firmy deweloperskiej Dolcan. Inwestor nie odpowiada wprost na pytanie, w jaki sposób zamierza zrewolucjonizować rynek sprzedaży mieszkań. Zamiast tego możemy ujrzeć duży, czerwony znak zapytania. I to wszystko. No prawie wszystko. Na dole okienka jest jeszcze informacja, że odpowiedź o najnowszym projekcie tej firmy poznamy w pierwszych dniach września.

Dzwonimy do biura sprzedaży spółki. - Ja w sprawie reklamy nowego projektu - zagaduję handlowca. - To nasza najnowsza oferta, ale wprowadzamy ją we wrześniu - słyszę w odpowiedzi. Wszyscy pytają nas o ten projekt, ale na dzisiaj nic więcej nie mogę powiedzieć - dodaje. Nie daję za wygraną, dzwonię do centrali firmy.

- Właśnie przygotowujemy naszą najnowszą ofertę. To będzie bardzo nietypowy projekt. Coś, czego nie ma żadna inna firma, a na co czekali klienci - zapowiada Sławomir Doliński, przewodniczący Rady Nadzorczej spółki Dolcan. Mogę zapewnić, że to będzie prawdziwy hit na rynku. Za kilka dni odkryjemy pozostałe karty. Wtedy klienci dowiedzą się jak można mieszkać wygodnie nie płacąc czynszu co miesiąc - dodaje.

Niecodzienna zagadka także u innego dewelopera pojawiła się w pierwszej połowie sierpnia. Spółka Dom Development zamiast swoich inwestycji, umieściła w reklamach setki emotikonów, popularnych w sieci buziek, uśmiechów :-). Na dole reklamy był odnośnik do nowej strony internetowej tej firmy.

Z komunikatu prasowego spółki wynika, że nowa strona www została zaprojektowana specjalnie pod kątem najważniejszych informacji poszukiwanych przez potencjalnych klientów. Zawiera również prezentację każdej inwestycji, a w opisach nowobudowanych projektów znajdują się dokładne informacje o dostępnych mieszkaniach, metrażach oraz ilości pokoi w tych lokalach.

Liczne uśmiechy to reakcja na ciągle pojawiające się pytania od nowych klientów. - Na wszystkie pytania odpowiadamy z uśmiechem - mówi przedstawiciel dewelopera. W jaki sposób? - Teraz każdy z nich po wpisaniu swojego unikalnego loginu i hasła będzie mógł przejrzeć najnowsze informacje o swojej inwestycji, ściągnąć elektroniczną wersję dokumentów, które potrzebne są do ubiegania się o kredyt a nawet zgłosić usterkę w swoim domu lub mieszkaniu - dodaje. Dodatkową atrakcją serwisu jest "dziennik budowy" umieszczony przy każdej realizowanej inwestycji, czyli fotograficzna, comiesięczna, dokumentacja postępu prac w każdej inwestycji.

Na nowe tajemnicze reklamy deweloperzy zdecydowali się wraz z nadejściem wiosny. Poprzednie reklamy większości spółek były do siebie bardzo podobne. Kilka budowanych projektów, przy każdym z nich, co najmniej jedna wizualizacja oraz szczegółowe opisy wraz z namiarami do biur sprzedaży. Wiosną pojawiły się pierwsze reklamy i krótkie hasła. Poniżej był kontakt do biura sprzedaży, w którym mogliśmy dowiedzieć się nieco więcej na temat danego projektu. Teraz jest zupełnie inaczej.

W reklamie spółki Bouygues Immobilier Polska dominują równia matematyczne, pojawiają się tajemnicze cyfry. W jednej promocji deweloper zachęcał klientów reklamą "2=1", co oznaczało, że przy zakupie mieszkania otrzymamy coś za darmo. W kolejnej reklamie pojawiły się dwie piątki. "5+5" oznaczało, że do wakacyjnej promocji 5 proc. inwestor dołożył kolejne 5 proc. specjalnej zniżki dla klientów dni otwartych.

Przez kilka tygodni tajemniczy był również inny inwestor, grupa deweloperska Robyg. Na wizualizacjach nowych projektów tego dewelopera pojawiał się specjalny znaczek z napisem "Eco friendly". Po pewnym czasie okazało się, że chodziło o nowe rozwiązania proekologiczne, na jakie zdecydował się ten inwestor. Inwestor zapewnia, że osiedla ze znaczkiem "Eco" będą bardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Zyskać mają też mieszkańcy, gdyż koszty utrzymania mieszkań i budynków mają być niższe. Pierwsza taka impreza, której hasłem przewodnim było "Eco friendly", odbyła się 12 czerwca w Miasteczku Wilanów.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.