Robyg chwali się wynikami sprzedaży

Grupa deweloperska podsumowała pierwsze półrocze. W ciągu sześciu miesięcy inwestor sprzedał prawie tyle samo mieszkań, co przez cały zeszły rok.

W pierwszym kwartale deweloper sprzedał nieco ponad 100 mieszkań. Najczęściej klienci kupowali mieszkania dwu- i trzypokojowe. Największym zainteresowaniem wśród kupujących cieszyły się gotowe do odbioru mieszkania w dwóch inwestycjach tj. w City Apartments na warszawskim Żoliborzu oraz na osiedlu Zdrowa w Miasteczku Wilanów. Jeszcze lepiej wyglądał drugi kwartał, w którym deweloper zawarł blisko dwukrotnie więcej umów sprzedaży niż w ciągu pierwszych trzech miesięcy. Łącznie w ciągu pół roku było ich aż 287.

Zdaniem Oscara Kazanelsona, przewodniczącego rady nadzorczej spółki, złożyło się na to kilka czynników. - Ponad 60 proc. zawieranych obecnie transakcji dotyczy mieszkań już gotowych oraz projektów we wczesnym stadium realizacji. Takie lokale dominują w tej chwili w naszej ofercie. Takie lokale mamy w projektach prowadzonych zarówno w Miasteczku Wilanów jak i na Żoliborzu - mówi. - Z drugiej strony, zmieniły się oczekiwania klientów. Teraz kupujący wymagają, aby mieszkania były nieco mniejsze, co obniża ich cenę, a jednocześnie zachowały pełną funkcjonalność. Dostosowaliśmy się do tych potrzeb, mimo że czasem wymagało to zmiany gotowych już projektów - dodaje.

Inwestor przekonuje, że o dobrych wynikach zadecydowały dobre lokalizacje inwestycji. "Południowy Żoliborz przyciąga coraz większe zainteresowanie, Miasteczko Wilanów doceniają nie tylko wybitni urbaniści, ale również obecni i przyszli mieszkańcy. Atrakcyjnie położone są też projekty realizowane w Gdańsku: na cenionej od lat Morenie i w coraz popularniejszej dzielnicy Południe" - czytamy w komunikacie prasowym dewelopera. Na wielkość sprzedaży miało wpływ także dopasowanie części oferty do kryteriów rządowego programu "Rodzina na swoim".

Zdaniem Wojciecha Okońskiego, prezesa zarządu Robyg większość kupujących podejmuje decyzję w oparciu o trzy kryteria: cenę, lokalizację i reputację dewelopera. - Te same aspekty rozpatrują później banki udzielające kredytów hipotecznych. Dlatego strategia wysokiej jakości za rozsądną cenę nie tylko przekonuje klientów do naszej oferty, ale również ułatwia im rozmowy z bankami - przekonuje.

Dynamiczny wzrost sprzedaży znalazł przełożenie na wyniki finansowe grupy. Przychody po sześciu miesiącach tego roku wyniosły nieco ponad 141 mln zł i są o ok. 40 proc. wyższe niż w całym roku 2009. Natomiast zysk netto, sięgający blisko 19,5 mln zł, jest wyższy niż w dwóch ubiegłych latach łącznie.

Copyright © Agora SA