20 norweskich bliźniaków

Osiedle 20 domów w zabudowie bliźniaczej buduje pod Kabatami norweski inwestor. Sprzedaż zacznie w marcu, gdy po pierwszych domach będzie można już pochodzić.

Inwestycja o nazwie Kuropatwy Park powstaje na działce o powierzchni 7 tys. m kw. przy ul. Kuropatwy, ok. 400 m na zachód od ul. Puławskiej. Osiedle będzie się składać z 20 domów połączonych w pary. Na razie trwa budowa pierwszego etapu - to cztery domy, każdy o metrażu 185 m kw. Domy mają dwie kondygnacje i wycofane poddasze. Mają proste, klasyczne kształty, zostały zaprojektowane przez pracownię Ach Magic Pawła Gralińskiego.

Inwestorem osiedla jest spółka celowa powołana przez polski oddział norweskiego dewelopera Selvaag, w Warszawie znanego głównie z budowy dwóch minimagazynów City Self-Storage. Ma on jednak za sobą także debiut mieszkaniowy - na Pradze przy ul. Czapelskiej firma zbudowała sześciopiętrowy blok.

- Pierwsze domy stoją bliżej ul. Kuropatwy na nieco większych działkach mających ok. 400 m kw. - relacjonuje Andrzej Kielan, przedstawiciel inwestora. - Następne domy, położone w głębi działki, będą stać na działkach o powierzchni 280-350 m kw.

Pierwsze cztery domy są już w budowie, ich oddanie do użytku zaplanowane jest na lipiec. - Ale jeszcze nie rozpoczynamy sprzedaży. Zaczniemy ją prawdopodobnie w drugiej połowie marca, kiedy budowa będzie już na tyle zaawansowana, że klient będzie mógł zapoznać się z budynkiem - mówi Andrzej Kielan. Ceny domów wahają się od 1,1 do 1,2 mln zł, domy w głębi działki będą nieco tańsze. Inwestor nie określił jeszcze, kiedy zacznie budowę kolejnych domów. Całe osiedle chce ukończyć w ciągu trzech lat.

Andrzej Kielan przekonuje, że atutem osiedla jest bliskość Kabat, niska zabudowa w sąsiedztwie i relatywnie dobry dojazd. Klienci osiedla powinni jednak brać pod uwagę, że ulica Puławska korkuje się już nie tylko w godzinach szczytu. Na dodatek wiosną dojazd jeszcze się pogorszy, bo zaczną się prace przy budowie wiaduktu nad Puławską, po którym ma przebiegać południowa obwodnica Warszawy prowadząca do autostrady A2. Ograniczenia w ruchu z powodu prac budowlanych mogą potrwać rok, ale ruch na Puławskiej zagęści się na następnych parę lat, dopóki obwodnica nie zostanie wydłużona na wschód od Puławskiej. Ta inwestycja, wymagająca m.in. budowy kilkusetmetrowego tunelu pod Ursynowem, jest na razie w powijakach..

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.