Deweloperska gra słów

Pod koniec grudnia spece od reklamy wpadają na dziesiątki nowych pomysłów, by sprzedać jak najwięcej mieszkań. Mamy extra ceny, wielką wyprzedaż - spółki zachęcają klientów wyjątkowymi ofertami. Jedyny warunek - trzeba podpisać umowę do końca roku.

"Extra ceny w wyjątkowym miejscu" - takiej treści reklama zasłania niemal cały kilkupiętrowy budynek przy ul. Puławskiej w Warszawie. W ten sposób spółka PKO BP Inwestycje chce zachęcić klientów do zakupu mieszkań w jednej ze swoich inwestycji w Miasteczku Wilanów. Bankowa spółka deweloperska zaznacza jednak, że extra cennik to oferta tygodnia i zachęca, by zadzwonić już dziś.

Dwieście metrów dalej, jadąc w kierunku centrum po drugiej stronie Puławskiej kierowców zachęca reklama francuskiego dewelopera, w której także wzrok przyciągają dobrze dobrane słowa , a dodatkowym wabikiem jest jeszcze cena. "Bell'Arte - mieszkania na Woli. 1 pokój - 200 tys. zł" - zachęca inwestor. Podobnych haseł - jeżdżąc po Warszawie - możemy spotkać o wiele więcej.

Cena zmienną jest

Podobna rywalizacja na słowa pojawiła się w grudniowych reklamach deweloperów oraz na stronach internetowych tych spółek. Wygląda to niczym jakiś turniej na najlepsze hasła wśród inwestycji deweloperskich. "Wielka premiera sprzedaży" - tak firma Budimex Nieruchomości reklamuje rozpoczętą w grudniu sprzedaż apartamentów w trzecim etapie inwestycji Murano. "Wyprzedaż mieszkań" - to najnowsza oferta firmy Mostostal - Export Development. Oferta także jest ważna przez kilkanaście dni, ale za szybką decyzję inwestor jest w stanie dać nam nawet kilkunastoprocentową bonifikatę. W inwestycji na osiedlu Pastelowa Wola zostało ostatnie 29 mieszkań.

"Zadzwoń i zaproponuj swoją cenę za mieszkanie" - taką niecodzienną ofertę w zeszłym tygodniu złożyła firma Asbud. Podobne oferty pod koniec roku stosowali inwestorzy jeszcze kilka lat temu. Ale i tu deweloper zaznacza, że proponować cenę możemy tylko w świątecznej promocji. Kto jest zainteresowany zakupem mieszkania na Białołęce, ale uważa, że deweloper przesadził z ceną może zadzwonić i podać swoją ofertę. Zaoszczędzone pieniądze będą dodatkowym prezentem pod choinką. Na pewno przydadzą się na wykończenie mieszkania lub jego umeblowanie.

A co wymyśliła konkurencja? Jednym z wabików ma być zakup mieszkania na Święta. Z tej okazji przygotowano cały pakiet promocji i podobnych ofert. "Święta pełne niespodzianek" - to nowe hasło sprzedażowe grupy deweloperskiej Robyg. I dalej zaczyna się cała zabawa słowem u kilkunastu deweloperów. "Specjalna świąteczna oferta mieszkań" - to propozycja spółki Dom Development. "Świąteczne promocje" oferuje Jankowski Pulchny. Ostatnie 3-pokojowe mieszkania na jednym ze swoich osiedli oferuje spółka Ronson Development. "Świąteczną ofertę cenową" przygotowała spółka Sawa Development w inwestycji na warszawskiej Woli. Kilkaset metrów dalej znajduje się inwestycja spółki Home Invest. Tu także otrzymamy blisko 20 tys. zł upustu, jeżeli zdecydujemy się na zakup mieszkania do końca roku.

Klitki też mogą być trendy

Pomysłów pod koniec roku nie brakuje specom od reklamy w firmie Bouygues Immobilier Polska. Nie wiadomo czy to pod wpływem świątecznego nastroju, jedno jest pewne jak ktoś chce to może upiększyć wszystko i jeszcze zachęci nas w niecodzienny sposób do zakupu niewielkich mieszkań dwupokojowych. A trzeba przyznać, że reklama przykuwa wzrok. Zaczyna się tak - "Małe jest piękne. A co za tym idzie - ekonomiczne!". Dalej kontynuuje - "Nie zapominaj o tym przy zakupie mieszkania". O tych na osiedlu Villa Parc na warszawskiej Ochocie.

Następnie deweloper podpowiada nam, na co powinniśmy zwrócić uwagę - "Przytulne M-2 w atrakcyjnej cenie? Czemu nie?". Cała reklama przypomina bardziej jakąś luźną rozmowę między dwojgiem osób. Ale inwestor jakby zna jej przebieg i odpowiedzi na kolejne nasze pytania. Cały czas stara się nas poprowadzić do celu niczym przyjaciel, zaufany doradca lub GPS w samochodzie. "Po co chcieć więcej skoro masz Villę Parc przy Włodarzewskiej na Ochocie" - czytamy w reklamie.

A co jeśli nie można przyciągnąć klientów dobrze dobranym hasłem? Wtedy podpowiedź jest bezpośrednia bez żadnych ceregieli. "Do końca 2010 roku promocja" - oferuje jedna z firm deweloperskich. "Zastanów się!" - podkreśla kolejny z inwestorów. "Jeszcze w tym roku cena od 3990 zł brutto za m kw." - i w tej cenie proponuje mieszkania na osiedlu w Piasecznie. Który pomysł jest najlepszy? Klienci zagłosują kupując mieszkania.

Zobacz także:

Ogłoszenia deweloperskie.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.